Bu yapıtla ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki formu doldurunuz. Konuyla ilgili sizinle en kısa sürede irtibata geçilecektir.

İsimsiz
MDF üzerine marufle karışık teknik, 34,5 x 24,5 cm, 2005

  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • İsimsiz
  • Seyahat 1 - I
  • Seyahat 1 - II
  • Seyahat 1 - III
  • Seyahat 1 - IV
  • Seyahat 1 - VII
  • Seyahat 1 - IX
  • Seyahat 1 - V
  • Seyahat 1 - VI
  • Seyahat 1 - VIII
  • Nasıl Yardımcı Olabilirim?
  • Ünlü Birisi (diptik)
  • Akrabalar
  • Siyah Saçlı Rapunzel Var mıdır?
  • Ağlayan Hakem
  • İsimsiz
  • Günbatımı
  • İsimsiz
  • Çekirdek Aile
  • Turuncu Dersem Çık
  • İsimsiz
  • İsimsiz

Kesişme

Erkut Terliksiz, Seda Hepsev

29 Eylül - 22 Ekim 2005

Seda Hepsev, pop art'ı çağrıştıran temalarıyla yeni bir tual dilini araştırırken, yalınlaşan çizgiler ve boya kullanımıyla tualin bir grafik dile doğru yaklaşabileceğini gösteriyor.

 

Temelinde ironik bir bakış açısı ve kara mizah ile beslenen yapıtlar, kendini resimde arayan formlar ve sanatçılardan somut bir örnek olarak Seda Hepsev; bize sunduğu yalınlıkta, boyanın ötesinde, sürüş diline ve bir renk yapısına fazla takılmadan daha derinlere inmemize imkan tanıyor. İllüstratif yanlarının ön plana çıktığı bu resimler, bu sıfatların ötesine geçmeyi başarıyor.

 

Seda Hepsev'in tersine Erkut Terliksiz, grafikten ve genel bir grafik anlayışından daha ileriye giderek yapı bozucu, içinde "bad painting" ve "cut-up" öğeleri barındıran, daha çiğ çözümlemelerle, resmi daha üst boyutlara iterek bu sergideki yerini alıyor. Erkut, (klasik anlamıyla bir güzel sanatlar okulu'nun "resim" değil, "grafik" tasarım bölümündeki eğitimi sonucu) "alaylı" bir sanatçı.. Bu son derece yetenekli ve özgün İstanbullu grafik sanatçısının bu ilk sergisine yön gösteren uygulamalar ve hareketler, resimsel döngüsünü betimliyor.

 

Bu genç sanatçının gözü, çoğunluğun pek de merak etmediği günlük kişisel diyalogların o "vurucu anları"nın arayışında. Yapıtları, sade-günlük yaşamın mikroskobik kesitlerini, en taze ve en dışavurumcu şekliyle temsil etmeye çalışıyor.

 

Bugün karşımızda olan fotoğraflar Melisa Önel'in elinden çıktıklarını söylüyorlar bize. Renkli orta format fotoğraflar monokroma yakınlar. Aslında renkli fotoğrafın ülkemizde fazla kullanılmayan ve soyutlama imkanı veren tonların kullanılmıyla Melisa'nın fotoğrafları bir anda sıradan renkli fotoğrafların dışına çıkıveriyor. Bu özellikleriyle dünyada çağdaş fotoğrafın gittiği yöne yaklaşan fotoğraflarla karşı karşıya gelinildiği söylenebilir. Melisa'nın yeni işlerinde de belli bir hikayenin varlığı söz konusu, ama bu fotoğraflar tek başlarına da ayakları üzerinde durabiliyor. Yine de bu, özgürce de varolabilen bu fotoğrafların bir araya geldiklerinde birliktelik oluşturmasına engel olmuyor. Anlatılan hikaye belli oranda sıkıntı duygusu barındıran ve belki de fotoğrafçının iç dünyasındaki değişimleri bize yansıtan bir hikaye. Sonuç olarak sorular sorduran ve merak uyandıran yeni fotoğraflar var karşımızda. Doğrudan olmasa da dolaylı olarak otobiyografik özellikler taşıyan fotoğraflar bunlar ve bu durum, anlatılan hikayenin özgün olmasına katkıda bulunuyor.



E-Katalog