Sıcak Enjeksiyon

Şevket Sönmez

15 Mayıs - 14 Haziran 2008

Madde ayrıştırılıp birleştirilerek, ısıtılıp soğutularak kalıplar içinde nihai formuna ulaşırken önceden kestirilemeyen, kontrol edilemeyen ve ortaya çıkması önlenemeyen nesnenin formundan gizemli ya da apaçık bir güzellik doğar.
Son yıllarda tıpta, hücre teknolojileri alanında elde edilen yeni bulguların insan hayatına etkisiyle endüstride yaygın olarak kullanılan bir teknolojinin işleyiş biçimi arasındaki biçimsel benzerlik bende şaşkınlık yarattı, sergideki çalışmalar genelde bu duyguya bağlı oluştu.

 

Endüstriyel alanda üretilenler, kendi 'arzu nesnesi' konumlarının yanı sıra kaçınılmaz olarak arzulanmayan birer 'yan ürün' de ortaya çıkarıyorlar. İşte bu yan ürünler üretim aşamasındaki döngünün kaçınılmaz aktörleri durumunda. Öyle ki: Arzulanan nesneyle arzulanmayan nesne iç içe geçerek birbirini tamamlıyor ve geri dönüşüm en azından bir şans olarak karşımızda duruyor.
Yaşam ve ölüm.

 

Tasarlanan ve elde edilmek için üzerinde rasyonel uğraşlar verilen nesnelerin hayatiyeti işlevlerinin kaçta kaçıdır? Bu soruyla haşır neşir, nesnelerin oluşumuna katılan tesadüfler, artıklar, fazlalıklar ve 'eksikliklerde' bir şeyler bulmaya çalıştım. Bir araya getirmeler ve 'resimlemeler' yaptım.
Ölümün yarattığı korku, fabrika, hastalık, tedavi, bellek, tutsaklık, ormanda yeni bir ev.

 

Moleküllerin macerası.

 

İnsan teni ve metal nesnelerin paradoksal ilişkisini izlerken ağır bir tecrübe bedenimin bir kısmını metale dönüştürdü. Kırılgan varlığımızı sonlandıran , dönüştüren kurşunlar, şarapnel parçaları, araba kaportalarının hammaddesi bu sefer bedenimde olumlu bir anlam kazandı.
Farklı organizmaların çatışarak bütünleşmesi ne kadar ilgi çekiciyse biyolojik varlığımızla teknoloji ve endüstrinin ilişkisi de o denli ilgi çekici.

 

Hayat bir sıcaklık halinde ve mecrası belirsiz bir yöne akıp gitmekten, akıştan ibaret. Hastalanmayı, ölmeyi istemiyoruz. Maliyeti artıran üretimi zorlaştıran artıkları, defoları istemiyoruz. Defolu kablolar, ayakkabı; doğum anında çöpe atılan canlı hücreler artı yirmi sene ömür haline geliyor.
Naif bir gerçekçilik barındıran bakış açıları istenmeyen şeylerde canlılık aramaya daha yatkın olabilirler. Uyum gösteren, burada, artık işe yarayan, olmazsa olmaz, seni ve her şeyi daha iyi yapandır. Eğer amacın sonsuza kadar yaşamaksa sana bu ‘şans’ı sunan mucize iksirdir.
Görüntüsü biraz itici, tadı biraz acıdır.

 

Şevket Sönmez

Panorama II

Tuval üzerine yağlıboya, 100 x 200 cm, 2008

İsimsiz

Tuval üzerine yağlıboya, 140 x 150 cm, 2008

Panorama I

Tuval üzerine yağlıboya, 80 x 200 cm, 2008

Makina III

Tuval üzerine akrilik, 70 x 100 cm, 2008

Makina IV

Tuval üzerine akrilik, 80 x 120 cm, 2008

Sıcak Enjeksiyon I

Tuval üzerine yağlıboya, 100 x 150 cm, 2008

Makina I

Tuval üzerine yağlıboya, 54 x 80 cm, 2008

Sıcak Enjeksiyon II

Tuval üzerine yağlıboya, 100 x 150 cm, 2008

Sıcak Enjeksiyon III

Tuval üzerine akrilik, 100 x 150 cm, 2008

Sıcak Enjeksiyon IV

Tuval üzerine yağlıboya, 80 x 120 cm, 2008

Makina II

Tuval üzerine akrilik, 100 x 70 cm, 2008

Sıcak Enjeksiyon V

PVC ve epoksi, 50 x 50 x 10 cm, 2008

Sıcak Enjeksiyon VI

PVC ve epoksi, 80 x 110 x 12 cm, 2008

Yeni Bir Ev II

Tuval üzerine akrilik, 70 x 100 cm, 2008

Yeni Bir Ev I

Tuval üzerine yağlıboya, 120 x 130 cm, 2008

İsimsiz

Tuval üzerine akrilik, 55 x 71 cm, 2008

Vanitas I

Tuval üzerine akrilik, 35 x 50 cm, 2008

Vanitas II

Tuval üzerine yağlıboya, 80 x 120 cm, 2008

Helikopter

Tuval üzerine akrilik, 110 x 156 cm, 2008

Cehennem Kapısı

PVC Plexiglas ve Epoxy, 156 x 146 x 23cm, 2007