Kent ve geometri arasındaki yakın ilişkiyi güçlü estetik görüsü ve deneysel yaklaşımıyla yorumlayan Ali Bilge Akkaya, dördüncü kişisel sergisi “Dört veya Kaotik Kentlerin Çözülmüş Sessizliği” ile üretimiyle ilgili yeni bir sanatsal döneme işaret ediyor. Karşıt tonların yarattığı güçlü vurgu, simetrinin kurguladığı illüzyon ve insan doğasına referans veren rastlantısallık kesişimindeki sanatçı, temel malzemesi mimariyi, kendi pratiğinin içindeki sınırlarının ötesine taşıyor.
Fotoğraf ve plastik sanatlar arasında bir diyalog yaratan Akkaya, “Dört veya Issız Yolların Derin Serüveni” sergisi kapsamında birbirinden beslenen eserlerinde bütüncül bir yaklaşım sunuyor. Fotoğraflarının sunduğu imajı, her biri kendine özgü çerçeve formuyla fotoğrafın dışına organik bir biçimde taşıyan Akkaya, bu sergisinde ilk kez yer alan otoportre ve heykel çalışmalarıyla da bir önceki serilerinden ayrışan bir döneme atıfta bulunuyor. Fotoğraflarında mekan ve insan ilişkisindeki mükemmel karşılaşmalara odaklanan sanatçı, deneysel müdahalelerde bulunduğu fotoğraflar, video ve heykel gibi farklı araçlarla kendi sanat pratiğine dair dönüşümü izleyiciyle paylaşıyor.
Çevresindeki fiziksel dünyayı zamandan ve mekandan bağımsızlaştırıp, kendini ifade etmek adına pratiğine dahil ettiği farklı teknikleriyle yeniden inşa eden Akkaya’nın “Dört veya Kaotik Kentlerin Çözülmüş Sessizliği” isimli dördüncü kişisel sergisi, 21 Eylül - 30 Ekim tarihleri arasında x-ist’in Karaköy Juma’da yer alan galeri mekanında görülebilir.