Doğum: İSTANBUL, 1984
2010 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Resim Bölümü’nden mezun olan Burçin Başar, 2007-2008 yılları arasında eğitimine Sofya Ulusal Sanat Akademisi’nde (Sofya, Bulgaristan) devam etti.
Sanatçının eserlerinin yer aldığı sergiler ve fuarlar arasında “Milat” (Getronagan Lisesinden Yetişenler Derneği, Istanbul, 2013), “in search for the new” ve “Art 7/24 - Vol. 2’’ (Armaggan Sanat ve Tasarım Galerisi, İstanbul, 2013), ‘’Young Fresh Different, Genç Yeni Farklı’’ (cda-projects, İstanbul, 2010), “11. Uluslararası Genç Ressamlar Sergisi” (CKM, İstanbul, 2009), “Kesişme V” (x-ist, İstanbul, 2013), “x-tension” (Office 4200, Bursa, 2015) , “Bir Endülüs Köpeği üzerine çeşitlemeler” (x-ist, 2015), “Vektorel Büyüklük’’ (rh+Art Project 2016) , CO2 (Mod-Ada Gallery 2017), Site Studio CerModern Ankara 2018, x-plore III Gallery x-ist 2019, Untitled Gallery x-ist 2020. Sanatçının katıldığı fuarlar arasında Art14 London, Art International 2015, Contemporary Istanbul’10, 11, 13, 14, 15, 16,17,18,19 & 21bulunmaktadır. Başar “Retrace” başlıklı ilk kişisel sergisini 2015 yılında, ‘Ravenous’ başlıklı kişisel sergisini 2017’de “Corpus” 2019,”CounterArgument” 2021 ‘de Gallery x-ist’te açmıştır.
Sanatçı 2013 yılında, Moon and Stars Project tarafından düzenlenen, SVA (School of Visual Arts, NY) Summer Residency Scholarship programında mansiyon ödülü ve 2019 yılında Creative Armenia sanatçı ödülünü almaya hak kazanmıştır.
Burçin Başar kimlik meselelerini, toplumsal olayları ve politik süreçlerin insan üzerinde geliştirdiği ideolojik kurguları inceler. Baskı ve kaosun yarattığı toplumsal şiddet, psikolojik yansımalar, korku ve gizem ögelerini eserlerine yansıtır, sosyolojik, psikolojik ve politik yapıları ve bu yapıların birbirine olan etkilerini araştırır. Bellekle ilgili konular, politik oyunların ardında yaşanan varoluş sorunsalları sanatçının hassasiyet beslediği ve düşünsel olarak da üretim sürecine dahil ettiği ögelerdir. Başar’ın soyut imgelemi, konu aldığı sorunların büyük veya çok küçük ölçeklerde bir araştırması olarak belirir. Sanatçı bireysel hikayelerden genele yayılan ve bu ikisinin kimi zaman içiçe geçtiği bir tutum benimser. Ağırlıklı olarak resimle ilgilenen Başar, aynı zamanda heykel, video , yerleştirme gibi farklı mecra ve malzemeleri sanatına dahil eder.